DoAku......

DoAku......

Thursday, August 12, 2010

Luahan;Sedih dengan debu-debu dosa


Aku benar-benar terkilan...

Aku melangkah ke tempat itu dengan tujuan untuk membantu menghilangkan debu-debu dosa, untuk lebih mendekatkan diri dengan Allah, untuk mencari redha Allah, untuk membuatkan Allah lebih sayang padaku…semuanya kerana Dia…

Tetapi setelah aku berada di tempat itu, aku kini merasa begitu sedih…

Teramatlah sedih melihat dan mengenangkan diriku sekarang ini…

Kenapa harus begini…???

Mengapa jadi begini…???

It change me a lot….ke arah yang Dia tidak suka…dan aku tahu sememangnya Dia sekarang murka denganku. Tidak tahu harus bagaimana lagi untuk menebus kelelahan ini…sangat sedih..tersedu-sedu aku menangis…menahan gelora hati dan jiwa serta nurani dan juga jasmani yang sakit. Bahana perbuatan sendiri dan juga natijah dari kesan tindakanku dulu untuk ke sini…di mana silapnya…???

Adakah kerana niatku??tidak!!

Aku ke sini hanya kerana Dia!!!untuk membantu hamba-hambanya di sini…

Adakah kerana lemahnya imanku…???masih menjadi tanda Tanya yang jawapan untuk itu…akhirnya aku tenggelam dalam kesedihan mengenangkan betapa Dia marah padaku kini…terkenang kembali aku yang dahulu sebelum ke tempat ini…

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Walaupun aku yang dulunya di sini, memang banyak pancarobanya, debu-debu dunia yang gelap, begitu tebal sehingga penglihatanku terbatas, walau aku tidak gembira di sini…aku tetap punya bahagia menjadi aku…yang tidak larut dengan suasana…aku masih menjadi aku…walau debu-debu yang kuat sering menampar-nampar mukaku…namun aku masih punya kekuatan untuk menepisnya dengan tangisan kemenangan dan kebahagiaan..kerana aku masih aku..dan Dia menyayangiku…aku tahu ketika itu…hatiku masih kekal, kebal tidak berganjak…dan kerana aku tidak punya banyak pilihan untuk di timbang kira…

Dahulu…aku

Siangnya hanya untuk belajar,berpenat lelah memerah otak demi mencari ilmu, menunaikan fardhu Ain…malamku…hanya di rumah…selesai semua tugasan yang di rancang…tidur awal untuk bangun malam…kembali sujud pada Dia…berdating dengan Dia…mengisi masa berhargaku bersama Dia…aku punya banyak masa untuk Dia…Dia selalu di hatiku….AKU BAHAGIA…walau di sisi sekelilingku penuh dengan debu-debu dosa…kerana Dia masih bersamaku…

Kemudian…aku

Mengambil langkah untuk membantu menghilangkan debu-debu dosa di sekelilingku, juga Kerana Dia…aku berusaha sebaik mungkin untuk membuatkan Dia lebih menyayangiku…aku kira aku mampu untuk menghilangkan debu-debu dosa di sekelilingku…dan Dia akan lebih menyayangiku…aku memang tamak untuk mendapatkan cinta Dia dulu…tapi kini aku ingin kongsikan bersama sekelilingku…kerana dengan itu Dia akan lebih menyintaiku…itu benar

Tetapi kini aku silap perhitungan…baru aku tahu, diriku tidak mampu untuk itu…aku terheret di kaki debu-debu dosa…ia mengelilingiku kini, mungkin sebahagian darinya…aku tersangat sedih…

Aku…kini

Siangku banyak masaku di habiskan untuk membuat perkara-perkara yang membuatkan bertambahnya lagi debu-debu dosa di sekelilingku…walau itu bukan pintaku!aku berpenat membuat tugasan itu semata-mata untuk mendapat redha Dia..tetapi Dia memusuhiku…kerana aku secara tidak langsung menambah debu-debu dosa di sekelilingku…aku teramat sedih…tidak dapat ku gambarkan perasaan ini…malamku…aku terpaksa tidur lewat merangka apa lagi yang boleh aku lakukan sebaik mungkin untuk Dia…aku tidur lewat…malamku kini selalunya di luar…bukan lagi di rumah…kononnya untuk menunaikan amanahku, tetapi dalam masa yang sama, debu-debu doa kian melekat pada diri ini…dimana diriKu!!!aku tenggelam dalam mempertahankan sesuatu yang di namakan amanah!

Aku sudah tidak punya banyak masa untuk Dia!banyak masaku di habiskan untuk debu-debu dosa kini…aku tidak mampu lagi untuk ketawa…bahkan untuk tersenyum di dalam jagaku juga aku tidak mampu…AKU GAGAL!untuk mendapatkan cintanya kerana terpalit pada diriku kini debu-debu dosa yang dahulunya aku ingin hilangkan…

Ya Allah…aku memohon keampunan dariMu…

Tolong tarik balik diriku ini dalam jagaanMu seperti waktu dahulu…

Walau dulu aku sendiri…aku masih bisa benar tersenyum bahagia..

Tidak seperti sekarang!semuanya palsu!aku bukan diriku!aku tidak suka itu!

Aku hanya mahu DiriMu….tolong aku Ya Allah….

Sesungguhnya aku sudah tidak berdaya untuk menunaikan amanah ini, kerana aku tidak cukup kuat, kerana amanah ini juagalah…aku merasa begitu berdosa kepadaMu, aku merasa begitu jauh denganMu, aku merasa Engkau sudah tidak sayang lagi padaKu…Tolong jangan begitu….Tolong Ya Allah….bukan salah amanah, hanya salah diriku yang tidak cukup kuat untuk itu…tidak cukup kuat untuk terus berada di tempat itu menjalankan amanah untuk menghilangkan debu-debu dosa bersendirian.fullstop.

jauh di sudut hatiku;aku masih bersyukur...kerana rasa ini adalah bukti Engkau tidak pernah melupakan aku...tolong tungguku di situ selalu...aku sedang berusaha sebaik mungkin untuk mendapatkan cintaMu semula...tuntun langkahku Ya Allah...


No comments:

Post a Comment