DoAku......

DoAku......

Friday, February 19, 2010

Apakah maknanya bahagia sekarang…?

Apakah maknanya diri bahagia sekarang…?andai diri kita pernah menyakiti…
Apakah maknanya bahagia sekarang …?andai diri kita selalu menyakiti…
Adakah lagi maknanya bahagia sekarang…?andai diri kita selalu di sakiti…
Pernah hati ini jua sayu dan kecewa dengan apa yang mereka lakukan padaku..sehinggakan aku sudah tidak dapat mengerti dan memahami serta mengetahui apa yang aku lakukan ini betul atau salah..sehingga begitu kesannya padaku…satu saat dan keadaan yang baru aku alami sehingga dapat merubah hidupku sebegini rupa…aku betul sangat sedih…dan sesekali terkenang di benak ini…mengapa sehingga begini mereka lakukan padaku…apa salahku..dan aku temui jawapannya…mereka inginkan aku berhenti dari apa yang sedang aku usahakan sekarang..supaya tidak akan ada lagi orang yang bisa mencabar mereka dalam apa yang ingin mereka capai dalam hidup mereka di sini…seperti satu kata-kata yang aku pernah dengar..membina istana atas runtuhan mayat orang lain..begitukah…?aku betul tidak mengerti…sehingga sekarang..mereka betul tidak akan puas hati selagi aku lebih dari mereka..begitukah…?itulah yang aku dengar dan Nampak…mungkin betul..mungkin jua tidak…probability kearah yang pertama lebih menjurus kearah itu…aku redha…mungkin aku boleh maafkan apa yang telah mereka lakukan padaku…mungkin jua tidak…probabilitynya…?entah…bak kata orang lama-lama..mungkin lukanya sudah sembuh..tetapi parutnya masih ada…begitu dalamnya kesan yang di tinggalkan jika kita melukai seseorang…mungkin mereka tidak tahu akan ini..dan jua mungkin mereka tidak tahu tentang kesan yang bakal di terima kemudian hari…aku masih mengharapkan korang akan berubah…dari tulus hatiku yang sudah tidak sanggup lagi melihat korang memusnahkan diri korang lagi…dan orang keliling…sudah banyak air mata yang dilihat mata ini kerana itu..itukah yang kalian inginkan …dan jangan di salah ertikan nukilanku ini…ianya dari hati yang tulus…sungguh..berubahlah …sebelum korang terlambat..dan berhentilah dari menyakiti sesiapa sahaja..kerana mungkin satu hari nanti..korang jua akan di sakiti seperti itu..bahkan mungkin lebih teruk lagi…sampai saat itu..sudah tidak ada ruang lagi untuk berpaling..hanya penyesalan menggunung menghantui diri selamanya…lalu…
Apakah lagi maknanya bahagia sekarang…?

No comments:

Post a Comment